Kan kryddat bubbelvatten göra dej fet?

Samtliga har hört om att det är livsnödvändigt att få nog med vatten att dricka.

Folk kräver extensiv mängder återfuktande vätskor för att våra kroppsfunktioner skall funka korrekt, men de större folk anser möjligheten att dra i sej mugg alternativt glas sedan mugg med alltsammans smaklöst vatten är jättejobbigt, i synnerhet är det så i de länder där vatten ej är någon bristvara som i Sverige.

smaksatt kolsyrat vattenkolsyremaskin kolsyrat vatten

Flera folk vänder sej till mer spännande drycker, som kolsyrat vatten för att uppfylla sina rekommenderade muggar med vätska per dag.

Men stämmer ryktet om att ett överflöd att denna dryck ej är så hälsosamt som man skulle kunna ana?

Kan det antagligen till samt med orsaka viktökning?

Låt oss ta en titt på effekterna utav Karboniseringen

Ja, ryktet om att karboniserat vatten minsann kan framkalla uppsvälldhet och viktökning är helt lätt falskt, så man man vara totalt behärskad och fortgå dricka smaksatt karboniserat bubbelvatten.

Att kolsyra är ofarligt.

Att lägga kolsyrade bubblor till vatten alternativt dricka, där gasen infunderas i vätskan är ofarligt för människans metabolism.

Dessutom kan kolsyragasen agera totalt tvärtom att man känner dig mätt fortare samt detta skulle faktiskt kunna bidra till dina ansträngningar att viktminskningen.

Men låt oss eftersöka den reella viktboven

Men när bubbelvatten i sig är helt ofarligt och eventuellt bäst för din hälsa, dricker de mesta människor inte det i sin förädla design.

Vanlig dricka innehar en avsevärd och fruktansvärd antal socker och kalorier.

Även lightläsk, med noll kalorier per portion innehåller potentiellt farliga aspartam sockersubstitut.

Det är några smaksatta drycker som är en del bättre, man måste totalt lätt själv avsyna dryckens natriumhalt samt art utav sötningsmedel för att avgöra om drycken kan vara ett hållbart val till den vanliga läsken.

För när fel tillsatser blandas i kolsyrade drycker, kan det orsaka autentisk samt rätt så bastant viktökning.

Men visste man detta?

Coca Cola som är världens största tillverkare av läskedrycker och största märke i Sverige uppger på sin hemsida att deras läskedrycker har lika mycket socker som naturlig fruktjuice.

Det kan agera vilseledande, men är (givetvis listigt valt utav dem) för Livsmedelsverket fick ge dem rätt i att ren fruktjuice innehåller lika mycket socker som dricka.

Man gillar att en ask Coca Cola innehar kolhydrater som motsvarar omkring tio sockerbitar.

Skillnaden, som Coca Cola talar ickeverbal om är apelsinjuice består av “goda” vitaminer samt mineraler som saknas totalt i Coca Cola.

Dricker man 2, 5 dl juice av apelsin eller äpple, alternativt en flaska Mer, får man i sig motsvarande

7, 5 sockerbitar. Omräknat till 33 cl blir det 10 bitar. Detsamma gäller för ett bägare Oboy, som består utav kaffegrädde och 4 teskedar chokladpulver.

Även i mjölk med tillsatser

En milkshake på McDonalds skänker kolhydrater analog hela 19 sockerbitar!

En burk energidryck utav märket Red Bull skänker dej ej blott vingar, utan oxå åtta sockerbitar.

The Bottom Line

Om man nu önskar inmundiga kolsyrat mineralvatten för att njuta utav dess roliga, brusande konsistens kan det vara en färdigt hälsosam vana att krydda det med sockerfria aromer – som ej orsakar någon viktökning.