Bygg muskler hastigt och effektivt med ett bra kreatin kosttillskott

Det finns som bekant en uppsjö av kosttillskott för den som önskar bygga muskler. Men man kan ju undra hur effektiva dessa tillskott egentligen är. Bara därför att en muskulös kille förklarar i en video på Youtube att ett visst preparat gör susen så kan man ju inte tro på det.

Men med kreatin så kan man minsann det för det här är ett ämne som har testats vid flera tillfällen och som bevisligen är ett preparat som gör skillnad.

kreatin

Kreatin är ett prestationshöjande medel för dig som tränar intensivt

Något som är gott för den som vill nyttja sig av kreatin som prestationshöjande medel är att det nuförtiden finns så mycket forskning som stödjer detta. Kreatinet är dock ingen nyhet och det har länge varit känt att det finns en fördel för atleter med att äta stora mängder kött inför utmaningar. Kött samt fisk är naturliga källor men kreatinet som du köper på burk är framtaget på konstgjord väg.

Under den period som du tar kreatinpreparat så kommer din muskelmassa att eskalera snabbare vilket beror en hel del på att du får ut så mycket mer av träning. Musklerna suger upp kreatinet på ett lysande sätt och du ser kvickt skillnad.

I och med att du orkar mer så kan du under styrketräning – och i alla sporter med upprepad högintensiv ansträngning – genomföra flera repetitioner och därmed snabbare bygga muskler. Kreatin är ofarligt och möjligen det enda icke-dopingpreparat som verkligen funkar.

Det är angeläget att kombinera kreatinet med andra tillskott

Något som kan vara bra att tänka på är att man kan behöva en kombination av olika ämnen som exempelvis aminosyror därför att få en riktigt god följd av kreatin monohydrat. Precis vad du ska blanda och använda dig av beror en hel del på den typ av träning du utför och ifall du till exempel står inför en specifik prestation som ett maratonlopp alternativt någon form av tävling.

Även ifall det är lätt att själv beställa kosttillskott som är till för bättre träningsresultat så skadar det aldrig att betrakta vad proffsen anser och rekommenderar. Har man en personlig tränare så ska man ta upp den här biten därför att erhålla tips som är personliga och väl anpassade till den egna träningen.

Kreatin monohydrat

Det ska vara kreatin monohydrat och det ska vara livsmedelskvalitet. En vettig återförslutbar förpackning. Det är allt – köp det billigaste. Dyrare är ej bättre. Allt-fraktfritt.se brukar vara billigast och har en förträfflig förpackning som är alldeles tät när den är stängd.

5 gram per dag – mer är ej bättre. Därutöver är det billigt, ofarligt samt inget dopingpreparat. Kanontips. Kreatin är förmodligen det enda prestationshöjande som faktiskt fungerar av tillåtna (läs ofarliga) preparat.

Kan man icke bara äta kött samt fisk för att bygga muskler?

Det är klart att man kan bygga muskler snabbare genom att förtära fisk och kött men då ska man fundera på att det kan komma att behövas en hel del kött för att få den mängd som man verkligen behöver.

Det är inte så smidigt att gå omkring med färdiga biffar i träningsväskan. Då är det bra mycket enklare att helt enkelt ha pulver som man kan blanda i en flaska och dricka före och efter träning.

Detta är även en anledning till att så många som tränar seriöst väljer att nyttja kosttillskott som kreatin, MSM, omega 3 och protein för att snabbare komma i rätt form. Det här är något som passar både män samt kvinnor och som då man använder sig av tillskotten på korrekt sätt är nyttigt för kroppen.

Är man över 40 går kroppens egen produktion av ledsmörjvätska ned och man sliter hårt på lederna. Tränar man bör man komplettera med 1,5 gram glukosamin dag så har man normal smörjning. Lederna slits även med åldern ca 1/10 mm per år. Tar man MSM-pulver saktar man ner denna nedslitning och för en mängd bonusfördelar samtidigt.

Glukosamin och MSM är inte kreatin och inte prestationshöjande men en stor hjälp till samtliga som tränar och är över 40 år – och det är flera.