Ett litet antal förslag för framgång på ketosis diet

Även om den ej är långt ifrån så aktuell som den var på 90-talet när Atkins diet var till synes allenarådande, har en kolhydratfattig ketogen kost fortfarande mycket bra anseende i flera kretsar som en effektiv viktminsknings diet.

Ketostix köps fraktfritt och prisvärt på allt-fraktfritt.se.

Nedan följer några förslag för att maximera din framgång på en ketogen diet.

1. ) Drick mycket utav vatten.

Även när du använder en ketogen diet, så innehar din anatomi besvärligt att behålla så mycket vatten som den behöver, så att inmundiga mycket vätska är bestämt erforderligt.

Många experter föreslår att männens intag ska vara minst 3 liter dryck varje dag, medan motsvarande nummer för kvinnor är 2, 2 liter per dag.

En bra indikator på god vätsketillörsel är färgen på din urin.

Om din urin är beredd alternativt ljusgul, får du troligen nog mycket fluid.

Ta med dig en butelj vatten var man än traskar!

2. ) Glöm ej fettet!

Lätt uttryckt, våra kroppar behöver bränsle för att fungera.

När vi begränsar vårt kolhydratintag, särskilt till nivåer som i ketos, ska våra kroppar en val energikälla.

Alldenstund äggviteämne inte är en verkningsfull energikälla, vänder sej våra kroppar till fettet.

Fett du äter medan man är i ketos nyttjas för att ge kolhydrater, vilket gör det mycket svårt att lagra fett medan du är i ketos.

Välj friska, omättade fetter så ofta som genomförbart: Livsmedel som avokado, oliver, nötter och frön är idealiska.

3. ) Hitta din kolhydratgräns.

Samtliga våra kroppar är olika.

Somliga dieter behöver följa en strikt kolhydratfattig diet som innebära förbrukning utav kortare tid än 20 gram per dag utav kolhydrater.

Andra dieter kommer att hitta att de behagligt och lätt kan stanna i ketos samtidigt som den förbränner 50, 75 eller 100 gram kolhydrater.

Det endaste sättet att kunna säkert är ”trial and error”.

Förvärva Ketostix eller andra avtryck av remsor för keton urinanalys och granska din kolhydratgräns.

Om du upptäcker att man har en del spelrum, kommer det att göra att hålla fast vid din diet så mycket lättare. Sukralos sötningsmedel smakar precis som socker, perfekt ikaffe och te.

Kolsyrat vatten kan smaksättas med Aromhusets bordsvattenaromer så att dricka vatten blir en njutning. Smaka olika ostar och hitta jättegoda – ost och dryck blir en god frukost om det är god ost, kanske kokt ägg eller äggröra till. Glöm inte att ägg och bacon ger en bra frukost.

4. ) Var begåvad med spriten.

En utav de stora aspekterna förurom att kunna äta fet mat med ketogen diet är att man kan inmundiga alkohol utan att få din viktminskning alltför långt ur bana. Bra tips här.

Vitsen är att du kan inmundiga osötad alkohol som vodka, rom, tequila, gin, whisky, cognac samt brandy tillsammans med några få lågkalori bira.

Begagnad lågkalori inmundiga för att mixa spriten samt drick mycket vatten för att inte få vätskebrist, eftersom en baksmälla kan göra dig notoriskt dålig medan man är i ketos.

Samt kom ihåg, kalorier räknar fortfarande, så ta vägen inte överbord.

Allt med måtta.

5. ) Ha tålamod.

Medans ketogen diet är bekant för att ge en flink viktminskning, särskilt i de tidiga stadierna av kosten, är viktminskning alltid en slö, tidskrävande process.

Bliva ej galen om vågen inte visar på en direkt viktminskning, alternativt kanske visar små viktökningar, för två dagar.

Din vikt varierar från dag till dag (och hela dagen) baserat på ett mängd element.

Glöm ej att använda statistik som hur dina kläder passar eller kroppsmått för att se dina avancemang, kan ge mer än vad vågen visar.